Klagevejledning

Hvis du har klaget til Lystrup Fjernvarme, og du ikke er tilfreds med svaret/afgørelsen, som Lystrup Fjernvarme træffer, skal du sikre dig, at du som minimum har svaret/afgørelsen på skrift, fx i en e-mail eller i et brev.

Lystrup Fjernvarmes afgørelse om ikke at give dig medhold - eller kun vil give dig delvis medhold - kan indbringes som en civilretlig tvist ved Ankenævnet på Energiområdet.

Ankenævnet på Energiområdet

Hvis du ønsker at indsende en klage, kan dette ske til:

Ankenævnet på Energiområdet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.:  4171 5000
post@energianke.dk

Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside:
www.energianke.dk

På hjemmesiden www.forbrug.dk kan du indgive en klage online.

Det koster et klagegebyr på 160 kr. at få en sag behandlet. Hvis forbrugeren får medhold i klagen, får forbrugeren gebyret tilbagebetalt.

Der er ingen klagefrist, men du bør dog ikke vente for længe med at sende klagen til Energiankenævnet.

Vær opmærksom på at Energitilsynet og Energiankenævnet også er klageinstanser for mere generelle spørgsmål på fjernvarmeområdet: Du finder oplysningerne om klagemulighederne på www.energitilsynet.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land
EU-kommissionens online klageportal kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:

http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets emailadresse.